Eat Stop Eat

Eat Stop Eat är en fastemetod utvecklad av Brad Pilon.

OBS! Klicka här för att läsa min NYA Eat Stop Eat review (recension)!

Brad Pilon

Brad Pilon har skrivit boken ”Eat Stop Eat”

Efter som du är här känner du troligtvis du redan till lite om Brad och hans bok Eat Stop Eat.

Här kommer du snart att hitta mer information kring honom, hans bok och hans system för fasta.

Vilka är fördelarna med hans system och vilka är nackdelarna?

Hur ser det ut om man jämför med andra liknande strategier för fasta och kan man verkligen förlora vikt så enkelt som han säger. Eller är det för bra för att vara sant?

Eat STOP Eat i all korthet

  1. Du fastar under 24 timmar (ingen mat alls). 1 – 2 gånger per vecka
  2. Det kvittar när fastan börjar och slutar. Det enda viktiga är att du inget äter under en hel 24 timmars period.
  3. När du bryter din fasta äter du som vanligt. Alltså en helt vanlig måltid precis som du skulle gjort om du inte fastade.
  4. Du bör träna regelbundet enligt denna princip

Boken Eat STOP Eat är en så kallad ebook (och så vitt jag vet det enda formatet den finns i). Det betyder alltså att du laddar ner boken till din dator, ipad eller telefon och läser den där. Rätt bekvämt tycker jag personligen. Sedan vill jag poängtera att allt jag skriver här handlar om den SENASTE nya och utökade upplagan, en klar förbättring jämfört med den gamla upplagan som var lite väl sparsmakad enligt min mening.

>> Klicka här för Eat Stop Eat, originalet (den nya och utökad utgåva 2017).

Kort om hur det funkar

Eat stop eat går i korta drag ut på att du helfastar 2 dagar i veckan (vilka dagar du vill). Under fastedagarna helfastar du under 24 timmar. Du avstår alltså från ALL mat under dessa 24 timmar. Ett smidigt sätt att göra detta är att, låt oss säga, att du äter middag klockan 18.00 dagen innan. Sedan fastar du dina 24 timmar och avslutar fastan med att äta middag igen klocka 18.00 (dagen efter).

Under dina icke-faste dagar äter du helt och hållet som vanligt.

Som sagt, mer information kommer snart. Välkommen åter! Hoppas att vi ses snart igen.

Vill du komma i kontakt med mig, klicka här.

Brad Pilon

Lite kort om Brad Pilon. Brad Pilon är författaren till den mycket framgångsrika boken Eat STOP Eat. Man kan väl säga att han har undersökt det här med periodisk fast från ett semi vetenskapligt håll. Han har nämligen gjort till sin uppgift att gå igen TOK många studier, vetenskapliga publikationer och andra källor för att se om och vad fördelarna med periodisk fasta faktisk skulle kunna vara.

I sina efterforskningar har han bland annat kommit fram till att periodisk fasta ger en hel mäng olika hälsofördelar. Bland annat har fler studier visat att du kan få:

  • Dina insulinnivåer minskar
  • Ditt blodsocker minskar
  • Du får en ökad insulinkänslighet
  • Ökad förmåga till fettförbränning

90 dagar med Eat Stop Eat

Jag vill också tipsa om att läsa min inlägg i min serie 90 dagar med Eat Stop Eat fasta (5:2 dieten). Jag provar att äta enligt denna princip under 90 dagar och skriver hur jag upplever det hela. Vill du veta hur det funkar att fasta i verkligheten, i den verkliga vardagen, så ska du läsa och följa denna mini-serie!

Och innan dess, kolla in:

Eat Stop Eat, originalet (den nya och utökad utgåva), direkt från fitness-gurun Brad Pilon, klicka här.

/N